سنبله 30, 1401 13:05 Asia/Kabul
  • تلاش برای فراهم شدن تحصیل دانشجویان افغانستانی بدون اخذ گذرنامه در ایران

براساس بخشنامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ایران ادامه تحصیل بدون اخذ گذرنامه اتباع افغانستان مشغول به تحصیل در دانشگاه خوارزمی فراهم شده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، دانشگاه خوارزمی اعلام کرد که براساس بخشنامه شماره ۷۳۳۶۴/۴/۴۱ مورخ ۱۵ شهریور/ سنبله ۱۴۰۱ صادره از مدیرکل امور دانشجویان، با عنایت به اینکه در حال حاضر سفارت افغانستان در تهران اقدامی برای صدور گذرنامه‌ اتباع خود انجام نمی‌دهد و بدین ترتیب امکان تحصیل این افراد در دانشگاه‌ها فراهم نیست، لذا به منظور تسهیل در فرایند تحصیل اتباع این کشور در جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده است که تا اطلاع بعدی نسبت به ثبت نام و ادامه‌ تحصیل اتباع مذکور با کارت آمایش معتبر اقدام شود.

بر اساس این بخشنامه، از این افراد تعهدی مبنی بر اقدام برای اخذ گذرنامه پس از رفع محدودیت فوق اخذ می‌شود.

در این بخشنامه آمده است: برای آن دسته از دانشجویانی که ورودی سال‌های گذشته هستند و به دلیل عدم توجه به مقررات از سوی دانشگاه اقدامی بر اخذ گذرنامه صورت نگرفته است، تا پایان مهرماه/ میزان سال جاری فرصت دارند به اداره جذب دانشجویان خارجی دانشگاه خوارزمی مراجعه و با ذکر دلایل و مستندات برای اخذ مجوز لازم از سازمان امور دانشجویان، اقدام کنند.

پس از تغییرات اخیر در حکومت کنونی افغانستان، روند صدور گذرنامه برای اتباع افغانستان مهیا نیست و تاکنون حکومت موقت طالبان نیز به دلایل مختلف امکان دریافت گذرنامه را مهیا نکرده است.

بیشتر بخوانید:

همکاری علمی ایران با افغانستان با توجه به مشترکات فرهنگی و زبانی افزایش یابد

تحصیل 180 هزار کودک افغانستانی فاقد مدرک در ایران

 

تگ