اسد 22, 1401 21:26 Asia/Kabul
  • رئیسی: تشکیل سازمان ملی مهاجرت به زودی به نتیجه می‌رسد

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به اوضاع مهاجرین تأکید کرد در هیچ جای ایران نباید مهاجر و تبعه خارجی بدون شناسه وجود داشته باشد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه سی‌ویکمین سفر استانی خود به «کرمان»، با اشاره به ساماندهی احوال شخصیه مهاجرین گفت که در هیچ جای «ایران» نباید مهاجر و تبعه خارجی بدون شناسه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد که تشکیل «سازمان مهاجرین» در دستور کار دولت است و در مجلس نیز مطرح شده و به زودی به نتیجه می‌رسد.

رئیس‌جمهور ایران تصریح کرد، برای همه اتباع باید شناسه درست بشود و هیچ تبعه خارجی در هیچ کجای کشور نباید بدون شناسه باشد، این شناسه در اختیار وزارت کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط قرار خواهد گرفت تا به منظور ساماندهی احوال شخصیه مهاجرین، از آن استفاده شود.

بر اساس اظهارات رئیس جمهور ایران، «وضعیت تحصیل»، «کسب و کار»، «ازدواج»و «تردد اتباع خارجی از شهری به شهر دیگر» تحت نظارت وزارت کشور آغاز شده و با قوت ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به کثرت اتباع خارجی ساکن در ایران گفت که اتباع خارجی در استان کرمان و دیگر استان‌ها  مهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند، اما باید شناسه‌دار شوند.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ایجاد هماهنگی و برطرف کردن خلاءهای قانونی در حوزه مهاجرین، به دنبال تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» است.

به گفته‌ مقامات مسئول در ایران، این سازمان به دنبال ایجاد انسجام بین نهادها در حوزه مهاجرین می‌باشد.

انتهای پیام.