سرطان 09, 1401 18:32 Asia/Kabul
  • طرح سرشماری اتباع خارجی/ 810 هزار ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در ایران با اشاره به طرح سرشماری اتباع خارجی گفت که 810 هزار ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «علی فلاح حقیقی» دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در ایران با اشاره به پایان زمان ثبت نام طرح سرشماری اتباع خارجی در تاریخ پنجشنبه نهم تیر/سرطان گفت: 580 هزار خانواده افعانستانی درقالب 810 هزار ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت نام نویسی کردند. ثبت نام اتباع در دفاتر کفالت اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی هم انجام شده است.

وی استقرار تیم‌های بهداشتی با هماهنگی وزات بهدشت برای غربالگری و واکسیناسیون این افراد در دفاتر پیشخوان دولت را از جمله برنامه‌های موثرحمایتی دولت برای حمایت از اتباع برشمرد.

حقیقی ادامه داد: ثبت نام در این طرح موجب ارائه آمار درستی از توانمندی‌ها و تخصص‌های اتباع در ایران و مشخص شدن تعداد خانوار و یا تجرد این افراد به صورت تفکیک شده خواهد شد.

فلاح برنامه ریزی‌های دولت برای بهبود وضعیت این افراد را از جمله نکات مهم برشمرد و اظهارداشت: برنامه‌های متنوعی براساس شرایط این افراد طراحی و اجرا خواهد شد.

دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت با اشاره به حضور اتباع در دفاتر گفت: برخی از این افراد به دلیل نداشتن آگاهی و یا بنا به دلایلی نتوانستند تاکنون ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون ابلاغی برای تمدید ثبت نام نیامده است و مسئولیت و تصمیم گیری در خصوص افرادی که در این فراخوان ثبت نام نکرده اند بر عهده وزارت کشور خواهد بود.

فلاح گفت: استان/ولایت های تهران، خراسان رضوی و ولایت های مرزی بیشترین آمار ثبت نام را داشتند.

انتهای پیام.