دلو 14, 1402 07:59 Asia/Kabul
  • حملات بامدادی امریکا به عراق و سوریه

حوالی ساعت 1:00 بامداد امروز ارتش امریکا مناطقی در خاک عراق و سوریه را هدف حملات خود قرار داد. امریکا مدعی شده است که این حملات پاسخ به به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن بوده است.

رسانه‌های سوریه گزاش داده‌اند آمریکا ۱۲ نقطه را در شهرهای «المیادین»، «ابوکمال» و گذرگاه «قائم» در شرق سوریه هدف قرار داده است.

در همین حال، شبکه ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد حملات آمریکا در سوریه در پاسخ به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن بوده است.

رسانه‌های سوری گفته اند که بیشتر اهدافی که آمریکا به آن‌ها حمله کرد از قبل تخلیه شده بودند.

 ارتش آمریکا بامداد امروز به مقر فرماندهی عملیات حشد شعبی در ولایت الانبار و مقر و گردان زرهی تیپ ۱۳ در عکاشات نیز حمله کرد.

حشد شعبی از شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰ نفر از نیروهای خود به عنوان یکی از نیروهای رسمی عراق در تجاوز جنگنده‌های آمریکایی خبر داده است.

 از سویی هم منابع عراقی از شهادت دستکم دو غیر نظامی در تجاوز بامدادی ارتش آمریکا به مناطقی در خاک عراق از جمله القائم و عکاشات خبر داده و تاکید کردند این آمار اولیه است.

 سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به این حملات واکنش نشان داده و گفته تجاوزات آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق بوده و به تلاش های دولت عراق ضربه وارد می‌کند.

او افزوده که حملات آمریکا، تهدیدی است که عراق و منطقه را به وضعیتی که سرنوشت آن نامعلوم و دارای پیامدهای وخیم و خطرناک سوق می‌دهد.

تگ