دلو 16, 1401 09:23 Asia/Kabul
  • پاکستان ویکیپدیا را مسدود کرد

پاکستان به‌دلیل بی‌توجهی دایرة المعارف آنلاین «ویکی‌پدیا» به درخواست حذف محتوایی که اسلام‌آباد آن را «توهین‌ به مقدسات» خوانده، این پلتفرم را مسدود کرد.

سخنگوی سازمان ارتباطات پاکستان اعلام کرد که این نهاد نظارتی با پلتفرم «ویکیپدیا» درباره محتوای توهین‌آمیز منتشر شده در آن، در تماس بوده و به‌دلیل قصور این پلتفرم از حذف محتوایی که این کشور آن را «توهین به مقدسات» می‌داند، دسترسی به ویکی‌پدیا را در پاکستان مسدود کرده است.

مالاهات عبید، سخنگوی سازمان ارتباطات پاکستان گفت که در صورتی که ویکیپدیا با درخواست‌های این نهاد موافقت کند، این پلتفرم رفع مسدودی خواهد شد.

سازمان ارتباطات پاکستان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که خدمات ویکیپدیا در این کشور برای ۴۸ ساعت به عنوان هشدار محدود خواهد شد.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویکیپدیا نه تنها با درخواست حذف محتوای کفرآمیز موافقت نکرد بلکه از تماس با مقامات پاکستان خودداری کرد. بر اساس مقررات داخلی پاکستان، رسالت ما این است که برای تمام شهروندان پاکستانی فضای آنلاین امن ایجاد کنیم.

کشور پاکستان که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت داشته و توهین به مقدسات در این کشور ممنوع بوده و می‌تواند به اعدام منجر شود. نهاد نظارتی بر فضای مجازی پاکستان در سال ۲۰۲۰ با ارسال هشداری به ویکیپدیا و گوگل، خواستار حذف محتوای توهین‌آمیز این پلتفرم‌ها شد. در آن برهه، این نهاد اعلام کرد که شکایاتی علیه ویکیپدیا درباره انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز از پیامبر اسلام (ص) دریافت کرده است.

تگ