قوس 08, 1401 10:36 Asia/Kabul
  • ابتلای 600 کودک به بیماری سرطان خون در غرب افغانستان

مقامات صحی ولایت هرات اعلام کردند که تنها در ولایت‌های غربی افغانستان 600 کودک مبتلا به سرطان خون شناسایی شدند اما جای مناسبی برای درمان‌ آنها وجود ندارد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «آصف رحمانی» مسئول بخش سرطان خون کودکان در شفاخانه/بیمارستان حوزوی هرات در مراسم ساخت نخستین بیمارستان تخصصی سرطان خون در هرات گفت که از مدت سه سال به این طرف بخش ثبت سرطان‌ها در شفاخانه هرات افتتاح شده که بیش از "هشت هزار نفر" مبتلا به سرطان‌های مختلف در آن ثبت شده اند.

وی افزود: شمار افراد مبتلا به سرطان‌های مختلف نسبت به هر سال تا 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد که اطفال بیشتر تا سنین 15 سال مبتلا به سرطان خون هستند.

وی گفت: تنها در ولایت‌های غربی افغانستان 600 تن از اطفال مبتلا به سرطان خون می باشند که جای درستی برای درمان آنها وجود ندارد.

رحمانی گفت: کاری که فعلا برای این کودکان انجام داده می‌شود، فقط در حد ثبت و گرفتن خون است.

مسئول بخش سرطان خون اطفال در شفاخانه حوزوی هرات اظهار امیدواری کرد: با ساخت این شفاخانه دیگر نیاز نیست که خانواده‌ها کودکان شان را برای در مان به خارج از افغانستان انتقال دهند.

محمد آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات نیز می گوید: قرار است این شفاخانه در سه طبقه ساخته شود و در این شفاخانه نیاز جدی و ضروری برای درمان کودکان مبتلا به سرطان خون می‌باشد.

به گفته وی، هزینه ساخت این شفاخانه با همکاری تاجران داخلی و شماری از افغان‌های خیری که در خارج از کشور زندگی می‌کنند پرداخت می‌شود.

تگ