میزان 25, 1401 11:35 Asia/Kabul
  • آغاز دور جدید طرح واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان/6 میلیون کودک واکسینه می شوند

وزارت صحت حکومت موقت طالبان در بیانیه ای اظهارداشت که طرح واکسیناسیون حدود شش میلیون کودک زیر پنج سال در 22 ولایت افغانستان برای چهار روز اجرایی شده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان،  وزارت صحت حکومت موقت طالبان اعلام کرد که طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال در 22 ولایت افغانستان اجرایی شده است و 6 میلیون کودک در این طرح واکسینه می شوند.

بیانیه طالبان افزود که این طرح واکسیناسیون ۱۹۴ شهرستان را در ولایت‌های جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی افغانستان تحت پوشش قرار می‌دهد که بیشتر مورد فلج اطفال را داشته‌اند.

اجرای واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان جهانی بهداشت اجرایی شده است.

وزارت صحت طالبان اظهارداشت که در سال جاری بیش از شش دور طرح سراسری واکسن فلج اطفال اجرایی شده است که نتیجه خوبی برای مبارزه با این بیماری دارد.

طالبان در این بیانیه تاکید کرد که افغانستان نسبت به هر زمان دیگری به محو بیماری فلج اطفال نزدیک شده است و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تنها 2 مورد از این بیماری در ولایت‌های پکتیکا و کنر گزارش شده است.

«قلندر عباد» وزیر صحت حکومت موقت طالبان نیز گفت که والدین در افغانستان باید با هدف سلامی آینده فرزندانشان کودکان زیر پنج سال خود را واکسینه کنند.

بیشتر بخوانید:

یونیسف: 550 هزار کودک در افغانستان واکسن سرخک دریافت می کنند

آغاز دور جدید واکسن فلج اطفال در افغانستان

تگ