اسد 22, 1401 13:11 Asia/Kabul
  •  هشدار صلیب سرخ درباره وضعیت بحرانی کودکان در افغانستان

مسئول بخش آسیایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهارداشت که با توجه به نیاز بسیار و فوری غذایی در افغانستان، بدون حمایت فوری بین المللی میلیون ها کودک افغان با تهدید روبرو هستند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «کریستین سیپولا» مسئول بخش آسیایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای هشدار داد که سازمان‌های بشردوستانه با وجود تمام تلاش‌ها، ظرفیت پاسخگویی به نیازهای روزافزون جمعیت افغانستان را ندارند.

وی افزود: بدون حمایت و سرمایه‌گذاری فوری بین‌المللی، میلیون‌ها کودک، زن و مرد با مشکلات فوری تهدیدکننده زندگی روبرو می‌شوند.

سیپولا تاکید کرد بیش از نیمی از جمعیت افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر به شدت عدم مصونیت غذایی دارند.

مسئول بخش آسیایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین گفت که مادران و پدران چه آینده‌ای می‌توانند برای فرزندان خود و بیش از یکصد هزار نوزاد متولد شده در سال جاری ببینند؟ این وظیفه اخلاقی و بشردوستانه است تا به آن‌ها کمک شود. افغان‌ها هم اکنون با وضعیت غیرقابل تحملی روبرو هستند.

وی معتقد است که فلج‌شدن سیستم بانکی، کمبود شغل و پول نقد و پیامدهای دهه‌ها جنگ، تاثیر مخربی بر خانواده‌های افغان داشته است و تحریم‌های اقتصادی این وضعیت را بحرانی‌تر کرده است.

انتهای پیام.