سرطان 02, 1401 13:44 Asia/Kabul
  • فعالیت داوطلبانه برای تشویق به اهدای خون در کنر

گروهی از جوانان در ولایت کنر به طور خودجوش با تلاش بسیار افراد را به اهدای خون به کودکان مبتلا به تالاسمی تشویق می کنند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «نصیرخان» مسئول گروه داوطلبانه برای جمع آوری خون به رسانه ها گفت که آنها کمپاینی را در هر ماه در مساجد، میدان‌های ورزشی و گردهمایی بزرگ مردمی، راه اندازی می‌کنند تا برای بیماران تالاسمی خون گردآوری شود.

وی افزود که «ما یک گروه داوطلب هستیم، تا برای کودکان مبتلا به تالاسمی و بیماران اورژانسی و زنانی که نیاز به خون دارند، مردم را تشویق به اهدای خون کنیم».

نصیرخان اظهارداشت که کودکان مبتلا به تالاسمی با تهدید مرگ روبرو هستند، آنها ماهی یکبار و حتی هفته ای یک بار نیاز به خون تازه دارند.

از سوی دیگر، شماری از کودکان که به بیمارستان اسدآباد مرکز ولایت کنر مراجعه کرده اند به رسانه ها گفتند که اگر در زمان مشخص خون تزریق نکنند، از راه رفتن باز می مانند.

تراب یکی از بیماران گفت که «زیاد وقت می‌شود تقریبا هیجده یا بیست سال می‌شود که هر دو ماه بعد و یا سه ماه بعد خون می‌گیرم.»

حُسنا یکی از کودکان بیمار نیز گفت که «خواهش ما همین است تا با ما کمک شود و ما توان آن را نداریم که خون بگیریم.»

بسیاری از خانواده‌ها توان پیدا کردن خون برای بستگانشان را ندارند.

براساس گزارش‌ها، ۱۳۰ کودک در ولایت کنر به سرطان خون مبتلا هستند و برای مداوای آنها مرکز مشخصی وجود ندارد. اگر هر از گاهی چنین همکاری‌های بشردوستانه انجام نشود، این بیماران با چالش‌های سختی رو‌بروخواهند شد.

انتهای پیام.

تگ