ثور 26, 1401 12:24 Asia/Kabul
  • جان باختن بیش از 7 هزار و 200 نفر به دلیل کرونا در افغانستان

سازمان صحی/بهداشت جهان اعلام کرد که میزان مرگ و کاهش ابتلا به کرونا و‌ مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در افغانستان خبر داده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، سازمان صحی جهان هرچند از کاهش ابتلا به کرونا و‌ مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در افغانستان خبر داده است، اما گفته که از سال ۲۰۲۰ تا کنون ۹۷ نفر از کادر درمان و دستکم ۷هزار و ۲۸۷ نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

سازمان صحی جهان روز دوشنبه، ۲۶ ثور/اردیبهشت با انتشار این آمار گفت که از آغاز همه‌گیری کرونا در افغانستان، دستکم ۴ هزار و ۷۴۹ کارمند صحی به کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار این سازمان، از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا ۵۵۸ هزار و ۲۳۰ نمونه در آزمایشگاه‌های افغانستان بررسی و دستکم ۷ هزار و ۲۸۷ تن به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تنها در هفته دوازدهم سال ۲۰۲۲ میلادی ۴ هزار و ۲۸۷ نمونه آزمایش و مرگ ۸ تن گزارش شده است.

سازمان صحی جهان گفته است که آمار‌های منتشرشده در هفته دوازدهم سال جاری کاهش ۵۱ درصدی موارد ابتلا و کاهش ۲۷ درصدی مرگ‌ومیر نسبت به هفته یازدهم همین سال را نشان می‌دهد.

به گفته این سازمان، به‌طور مجموعی و با اضافه آمار هفته‌های اخیر، از فوریه ۲۰۲۰ میلادی ۱۷۷ هزار و ۵۴۸ مورد مثبت و ۷ هزار و ۷۲۶ مرگ ناشی از کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است.

گفتنی است که بیشترین‌ موارد مثبت در هفته‌های اخیر در ولایات جنوبی، شرقی و مرکزی ثبت شده است.

این آمار در حالی نشر شده است که پس از تحولات اخیر در کشور نشر آمار روزانه از میزان ابتلا به ویروس کرونا مختل شد.

انتهای پیام

تگ