قوس 27, 1400 16:07 Asia/Kabul
  • ارائه استانداردهای سلامت برای حمایت از مهاجران توسط سازمان بهداشت جهانی

سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی مهاجرت (18 دسامبر) در طرحی با عنوان "برنامه سلامت و مهاجرت WHO" برای اولین بار مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی سلامت را در حمایت از وضعیت سلامت مهاجران و پناهندگان ارائه کرد

به گزارش تلوزیون سحر افغانستان  در روز جهانی مهاجران ۲۰۲۱، سازمان جهانی بهداشت (WHO) این روز را با ارائه مجموعه‌ای از استانداردها تحت عنوان «سلامت پناهندگان و مهاجران: استانداردهای شایستگی جهانی برای کارکنان بهداشتی» گرامی داشته است.

استانداردهای جهانی شایستگی برای کارکنان بهداشت، امکان مراقبت‌های باکیفیت و با آگاهی از فرهنگ ها را برای مهاجران و پناهندگان فراهم می کند که این امر گامی در جهت دستیابی به سلامت همگانی محسوب می شود.

هدف این استانداردها، راهنمای دانش و راهنمای برنامه درسی، تقویت نیروی کار سلامت و حمایت از ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت و "مردم محور" و با آگاهی از فرهنگ ها به مهاجران و پناهندگان است.

پناهندگان و مهاجران در دسترسی به خدمات بهداشتی مردم محور و با آگاهی از فرهنگشان در هر دو کشور ترانزیت و مقصد با موانعی روبرو هستند. این‌ مشکلات می‌توانند شامل تفاوت‌های زبانی و فرهنگی، تبعیض سازمانی و استفاده محدود از خدمات بهداشتی باشند.

توسعه استانداردها و انطباق آنها با شرایط کشورها به کارکنان بهداشتی اجازه می دهد تا شیوه های مراقبتی با آگاهی از فرهنگ ها را بهبود بخشیده و منجر به نتایج بهداشتی بهتر برای پناهندگان و مهاجران در سراسر جهان شود.

انتهای پیام

 

تگ