قوس 11, 1401 14:35 Asia/Kabul
  • طالبان: فرصت سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده است

حکومت موقت طالبان اعلام کرد که فرصت سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده است و تاجران و سرمایه گذاران افغان بدون واهمه در این کشور سرمایه گذاری کنند.1401/09/11

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ملاهبت الله آخندزاده» رهبر طالبان در پیامی به مناسبت افتتاح یک نمایشگاه بین‌المللی در کابل اظهارداشت که افغانستان زمانی به خود کفایی اقتصادی دست پیدا می‌کند که همه در جهت رشد اقتصادی این کشور تلاش کنند.

وی افزود: فرصت سرمایه گذاری در افغانستان مساعد شده است و تاجران و سرمایه گذاران افغان بدون واهمه در این کشور سرمایه گذاری کنند.

نمایشگاه «افغانستان سرزمین فرصت‌های بی شمار» برای یک هفته در کابل گشایش یافته است و حدود 700 شرکت داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

«محمد یونس مومند» رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان اظهارداشت که در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی از ایران، پاکستان و ترکیه نیز حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد که در نزدیک به دو سال اخیر تنها مشکل اساسی تاجران و سرمایه‌‎گذاران افغانستان، مشکلات بانکی بود که حکومت موقت طالبان باید آن را حل کند.

«مولوی عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر طالبان نیز گفت شرایط خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در افغانستان مساعد شده است.