قوس 04, 1401 10:58 Asia/Kabul
  • امضای تفاهمنامه همکاری مقامات ولایت های هرات و خراسان رضوی

مقامات ولایت های هرات در پی سفر هیئتی از ولایت خراسان رضوی، برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و رفع موانع توسعه تجارت، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، مقامات ولایت های هرات و خراسان رضوی به منظور حل برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر تجارت و نیز توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، تفاهمنامه 47 ماده ای امضا کردند.

ایجاد سهولت در تردد کامیون ها، رسیدن به ظرفیت عبور ۱۲۰۰ کامیون از گمرک اسلام قلعه، اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت، توجه به راه اندازی خط آهن خواف – هرات برای کاهش ازدحام حمل و نقل، حمایت از رشد تولید در افغانستان، کمک به رشد شهرک صنعتی هرات، کمک به رشد و تقویت کشاورزی و حمایت از توسعه روابط تجاری دو کشور از مهمترین مواد این تفاهمنامه است.

پیش از این «ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به خبرنگاران گفته بودامید است که این سفر و گفتگوها منجر به روان سازی مبادلات ترانزیتی ایران و افغانستان در مرز زمینی دوغارون شود و سطح مراودات تجاری میان دو کشور افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفته بود که در این سفر کاری دو روزه، چهار کارگروه متشکل از ۱۲ نفر از مدیران نهادهای اقتصادی خراسان رضوی به هرات افغانستان می روند.

تگ