جدی 28, 1400 17:49 Asia/Kabul
  • طالبان: انتقال چند هزار تن گندم به ولایات افغانستان آغاز شده است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد که انتقال چند هزار تن گندم به ولایت های افغانستان آغاز شده است و نیروهای ملی آنها وظیفه انتقال محموله های گندم را به عهده دارند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه ای اظهارداشت که بر اساس حکم نخست وزیر آنها، قرار است نیروهای فرماندهی لجستیک وزارت دفاع طالبان، انتقال چند هزارتن گندم کمکی را به ولایت های افغانستان انجام دهد.

«مولوی بسم الله»، فرمانده «تیپ ملی تحرکات و ترانسپورت» طالبان گفت که «مسولیت انتقال گندم کمکی به عهده آنها است و انتقال این محموله ها را به 13 ولایت آغاز کردیم.»

وی افزود که «تاکنون به دو ولایت افغانستان گندم های کمکی انتقال یافته اند و بزودی روند انتقال به سایر ولایت ها نیز انجام خواهد شد.

یادآوری می شود که پیش از این، وزارت کشاورز، آبیاری و دامداری طالبان اعلام کرده بود، روند انتقال گندم و توزیع آن در برابر کار را در چند ولایت آغاز خواهد کرد. 

وزارت کشاورزی طالبان گفته بود که ولایت های زابل، بامیان، پکتیا، پکتیکا، دایکندی، ارزگان، خوست، وردک، ننگرهار، سرپل، غور، قندهار ، هلمند، فراه و فاریاب از جمله ولایاتی هستند که گندم کمکی را دریافت خواهند کرد.

طالبان پیش‌تر گفته بود که برای مبارزه با بیکاری، فقر و گرسنگی طرحی دارد که می‌تواند موجب اشتغال ۴۰هزار نفر و ذخیره شدن آب در کانال‌هایی باشد که در دامنه کوه‌های کابل حفر می‌شوند تا در زمستان ذخیره شده و در تابستان مصرف شوند.

طالبان همچنین مدعی شده بود که دستمزدها را در قبال کار به گندم پرداخت می کند و در مجموع ۶۷هزار تن گندم در این طرح توزیع خواهد شد.

افغانستان در شرایط کنونی با خشکسالی، بحران اقتصادی و قطع مکرر برق روبروست. سازمان ملل نسبت به بروز قحطی در این کشور در فصل زمستان و به خطر افتادن سلامت بخش بزرگی از شهروندان آن بارها هشدار داده است. 

انتهای پیام.

تگ