اسد 27, 1401 11:16 Asia/Kabul
  • تاجران ایرانی به سرمایه‌گذاری در افغانستان علاقمند هستند

معاون وزارت خارجه ایران در دیدار با والی و رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفت که تاجران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان علاقمند هستند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان،  «علیرضا بیگدلی» معاون امور کنسولی وزارت امورخارجه ایران با والی و رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار برخی روسای ادارات دولتی کنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات و هیئت رهبری اتاق تجارت نیز حضور داشتند.

 نور احمد اسلام جار والی هرات با تقدیر از روابط خوب بین دو کشورگفت: تجارت متاثر از امنیت است و امنیت کامل در افغانستان حاکم است.

والی هرات همچنین تاکید کرد که تلاش ها برای جلب سرمایه گذاران خارجی در افغانستان جریان دارد و افغانستان بستر خوبی برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.

محمد یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت هرات نیز از همکاری های کشور ایران قدر دانی کرد و برخی چالش های پیش روی واردکنندگان را بیان کرد.

قاضی زاده در ادامه سخنانش خواهان توجه و همکاری بیشتر از معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران در زمینه دریافت ویزای تجارتی برای تاجران و سرمایه گذاران شد.

در همین حال، علی رضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت که تاجران و سرمایه گذاران ایرانی علاقمند سرمایه گذاری در افغانستان هستند.

بیگدلی همچنین خواهان همکاری مشترک در زمینه ایجاد سهولت های بیشتر به تاجران دو طرف شد.

انتهای پیام.