صادرات ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی از افغانستان در سال گذشته
https://af.sahartv.ir/news/economy-i40646-صادرات_۱۵_هزار_تن_گیاهان_دارویی_از_افغانستان_در_سال_گذشته
سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد که این کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی به کشورهای مختلف از جمله هند، امارات، ایران، چین و امریکا صادر کرده است.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
دلو 21, 1403 10:19 Asia/Kabul
  • صادرات ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی از افغانستان در سال گذشته

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد که این کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی به کشورهای مختلف از جمله هند، امارات، ایران، چین و امریکا صادر کرده است.

  عبدالسلام جواد آخوندزاده سخنگوی وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان شنبه‌شب ۲۰ دلو گفت: افغانستان در جریان سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۵ هزار تُن(۱۵۲۰۰) و به ارزش حدود ۲۰ میلیون دالر نباتات طبی صادر کرده است.

وی افزود: این مقدار نباتات طبی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، قرغیزستان، ایران، چین، امریکا، کانادا، جاپان، اوکراین، روسیه و دیگر کشورها صادر شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۰ نوع نباتات طبی در کشور، به‌گونه‌ وحشی می‌روید که مهم‌ترین آن شیرین‌بویه، هنگ و زیره است و افغانستان اقلیم سازگار با این گیاهان دارد؛ نباتات طبی در حدود یک‌چهارم کل صادرات افغانستان را تشکیل می‌دهد.