سرطان 30, 1401 18:38 Asia/Kabul
  •   پیشنهاد پاکستان برای تولید برق مشترک در افغانستان

معاون وزارت تجارت پاکستان در سفر به کابل اظهارداشت که کشورش آماده همکاری مشترک برای تولید برق در افغانستان است تا به جای خرید زغال سنگ به طور مستقیم واردات برق انجام دهد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «صالح محمد فاروقی» معاون وزارت تجارت در دیدار از کابل اعلام کرد که کشورش آماده همکاری مشترک برای تولید برق در افغانستان است تا به جای خرید زغال سنگ به طور مستقیم واردات برق انجام دهد.

هیئت پاکستانی در ادامه دیدارهایش در کابل با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان دیدار کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، معاون وزارت انرژی پاکستان در این دیدار اظهار داشت اسلام‌آباد آماده است به طور مشترک با سرمایه‌گذاران افغان روی تولید برق در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و در آینده به‌جای زغال سنگ، مستقیماً برق را از افغانستان وارد کنند.

متقی نیز در مقابل به هیئت پاکستانی اطمینان داد که طالبان نه‌ تنها برای پاکستان بلکه برای سرمایه‌گذاری همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان در افغانستان تسهیلات فراهم می‌کند.

وی افزود: ما آماده هستیم افغانستان را به مرکز اتصال منطقه تبدیل کنیم.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار توجه جدی به فراهم کردن تسهیلات در رفت‌‌وآمد مسافرین، تجارت، و صادرات و واردات شد و دوطرف توافق کردند تا در این زمینه توجه و همکاری بیشتر صورت گیرد.

انتهای پیام.