۳۶ تن برنج فاسد پاکستان، توسط افغانستان پس فرستاده شد
https://af.sahartv.ir/news/economy-i37978-۳۶_تن_برنج_فاسد_پاکستان_توسط_افغانستان_پس_فرستاده_شد
مسئولان حکومت سرپرست در گمرک غلام خان در خوست از بازگرداندن ۳۶ تن برنج فاسد به پاکستان خبر دادند.
(last modified 2026-06-21T14:14:09+00:00 )
عقرب 27, 1403 07:12 Asia/Kabul
  •  ۳۶  تن برنج فاسد پاکستان، توسط افغانستان پس فرستاده شد

مسئولان حکومت سرپرست در گمرک غلام خان در خوست از بازگرداندن ۳۶ تن برنج فاسد به پاکستان خبر دادند.

آژانس باختر تحت کنترول طالبان گزارش داد که محموله برنج به آفات نباتی و حشرات آلوده بوده است.

این در حالی است که در گذشته نیز افغانستان شاهد واردات اقلامی از جمله داروهای فاسد و یا مواد خوراکه بی کیفیت از پاکستان بوده است.

طالبان پیش از این گفته بود که در گمرکات کالاهای وارداتی را بررسی و اموال بی‌کیفیت را باز می‌گرداند.

روابط تجاری افغانستان و پاکستان تحت تأثیر اختلاف‌های سیاسی میان دو طرف قرار گرفته است. مقامات طالبان جانب پاکستان را متهم کرده‌اند که هنگام به ثمر رسیدن میوه‌های تازه و سبزیجات افغانستان، مسیرهای تجاری و ترانزیتی را می‌بندند.