سرطان 12, 1401 17:25 Asia/Kabul
  • صادرات ۱۵۰ هزار تن سوخت به افغانستان از مرز دوغارون

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اعلام کرد که طی سه ماهه بهار سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن سوخت به افغانستان از مرز دوغارون صادر شده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «مرتضوی مجردی» رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه بهار سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن سوخت به افغانستان از مرز دوغارون صادر شده است.

وی افزود بر اساس اظهار ناوگان باری و شرکت‌های حمل و نقل به راهداری، در سه ماهه بهار امسال ۹۲.۵ هزار تن بنزین،۳۶.۵ هزار تن گازوئیل، چهار هزار تن هیدروکرین و ۱۵ هزار تن گاز مایع از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است.

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت که از بهمن ماه/دلو سال گذشته ترانزیت گازوئیل به افغانستان از مسیر ایران از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون ۱۶.۸ هزار تن گازوئیل از مرز دوغارون به افغانستان ترانزیت شده است.

مجردی اظهارداشت که هرچند در بهار سال ۱۴۰۰ فقط حدود چهار هزار تن بنزین به افغانستان صادر شده بود، اما میزان عرضه گازوئیل به افغانستان از مرز دوغارون به واسطه صادرات و ترانزیت در بهار امسال در مقایسه با صادرات گازوئیل در بهار ۱۴۰۰ تغییری نداشته است.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ظرفیت هر تانکر سوخت در این مرز را ۲۵ هزار لیتر یا حدود ۲۵ تن سوخت عنوان کرد و افزود: معمولا ناوگان سوختی و شرکت‌های حمل و نقل بار سوخت خود را ابتدا در مخازن سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تخلیه کرده و سپس ناوگان سوخت افغانستانی این سوخت را به شهر‌های مختلف افغانستان منتقل می‌کند.

انتهای پیام.