سرطان 12, 1401 09:55 Asia/Kabul
  • پاکستان روزانه 3 هزار تن زغال سنگ از افغانستان وارد می کند

پس از دستور نخست‌وزیر پاکستان در مورد افزایش واردات زغال سنگ از افغانستان با پول «کلدار»، رسانه های این کشور از واردات 3 هزار تن زغال خبر می دهند.

به گزارش تلوزیون سحرافغانستان، روزنامه «داون» به نقل از یک‌ مقام پاکستانی گزارش داد که این کشور پس از دستور شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، واردات زغال سنگ از افغانستان و ارسال آن به نیروگاه‌های تولید برق را آغاز کرده است.

این مقام پاکستانی گفته است: «از چند روز پیش پس از این که دولت اسلام آباد به ادارات مربوطه، به‌ویژه راه آهن پاکستان دستور داد تا اقدامات خاصی را برای عملیات حمل و نقل ایمن و سریع زغال سنگ فراهم کنند. واردات زغال سنگ از افغانستان آغاز شده است.»

به گفته وی، در حال حاضر روزانه کمتر از 3 هزار تن زغال سنگ به ایستگاه راه آهن «خوشحال‌کوت» آورده می‌شود. انتظار می‌رود که پس از آغاز عملیات واردات زغال سنگ از «کندیان» در منطقه «میانوالی» و «سیبی» در بلوچستان، عرضه زغال به ۲۰ هزار تن برسد.

وزارت دارایی طالبان پس از دستور نخست‌وزیر پاکستان، قیمت هر تن زغال سنگ را به ۲۰۰ دلار افزایش داده است.

با این حال، این مقام گفته است که چون اسلام‌آباد هزینه زغال سنگ را به کلدار پرداخت می‌کند، افزایش قیمت‌ها ممکن است تأثیر قابل توجهی نداشته باشد.

پاکستان به‌منظور انتقال زغال سنگ به نیرو‌گاهای خود قرار است در مناطق سیبی، کندیان و خوشحال‌کوت ایستگاه‌های راه‌ آهن ایجاد کند.

گفتنی است که واردات زغال سنگ از افغانستان با ارز کلدار ۲.۲ میلیارد دلار در بودجه پاکستان صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای پیام

تگ