سرطان 07, 1401 18:35 Asia/Kabul
  • بازار فارکس در افغانستان ممنوع اعلام شد

سخنگوی بانک مرکزی طالبان اعلام کرد که معاملات آنلاین ارزهای خارجی یا فارکس در افغانستان غیرقانونی است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «صابر مهمند» سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفت که فارکس در افغانستان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نشریه آمریکایی بلومبرگ به نقل از مهمند نوشت: «بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند.»

این رسانه آمریکایی گزارش داد که به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، به دنبال فروپاشی اقتصادی در این کشور بسیاری از مردم به تجارت ارزهای خارجی در بازار فارکس با رمزارزها روی آوردند.

طالبان تاکنون تجارت رمزارز در افغانستان را ممنوع نکرده است.

با وجود اینکه آماری مبنی بر تعداد افراد در بازار فارکس در افغانستان معامله می کنند، اما سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفته است که روزانه میلیون ها دلار در این بازار  عمدتاً توسط معامله‌گران ارز دیجیتال در سرای شهزاده کابل معامله می‌شود.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ارزهای بانک مرکزی از سوی آمریکا مسدود شده و این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده است.

پیش از این نشریه اکونومیست چاپ لندن در یکی از شماره های اخیر خود گفته است که مدیریت مالی طالبان در افغانستان شگفت انگیز و این گروه توانسته به رغم تحریم‌های آمریکا درآمد داخلی را تقویت کند.

انتهای پیام.