جوزا 01, 1401 14:34 Asia/Kabul
  • تاجران افغانستان: در روند انتقال پول به خارج از کشور هنوز مشکلاتی وجود دارد

شماری از تاجران افغان می گویند که هنوز هم روند انتقال پول به خارج از افغانستان با مشکلات بسیاری روبرو است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، روند انتقال پول به خارج و بانکداری همزمان با فروپاشی نظام گذشته افغانستان با مشکل روبرو شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

تاجران افغانستان از جامعه جهانی می‌خواهند که محدودیت بر بانک‌های افغانستان را بردارند.

اتاق صنایع و معادن افغانستان اعلام کرد که به دلیل مشکل در انتقال پول به خارج از این کشور، خرید مواد خام و ماشین آلات ضروری به تاخیر افتاده است.

«سخی احمد پیمان» معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: "پس از تحریم‌های اقتصادی علیه بانک‌های افغانستان، بخش از این مشکلات حل شد، اما هنوز هم بخش از مشکلات در انتقال پول و تی تی تا ما مواد خام را وارد کنیم، مشکلاتی وجود دارد".

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز می‌گوید که بیشتر تاجران پول خود را از طریق صرافی‌ها با کارمزد بسیار به بیرون از افغانستان انتقال می‌دهند و انتقال از این طریق، بهای کالاها را افزایش داده است.

«خانجان الکوزی» عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز اظهارداشت: "تجارت روز به روز کم شده که بهای مواد غذایی و دیگر کالاها افزایش یافته، من فکر می‌کنم که تجارت افغانستان امسال تا 25 درصد کاهش یابد".

اما «صابر مومند» سخنگوی بانک مرکزی افغانستان این اظهارات را رد می‌کند و می‌گوید در حال حاضر روند انتقال پول بطور عادی جریان دارد.

انتهای پیام.

تگ