ثور 28, 1401 18:24 Asia/Kabul
  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ژاپن در افغانستان شد

وزیر خارجه طالبان در دیدار با سفیر ژاپن در کابل اظهارداشت که این کشور پروژه های نیمه کاره در افغانستان را تکمیل کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان با «تاکاشی اوکادا» سفیر ژاپن در کابل دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه ای گفت که در این دیدار درباره مسائل جاری، کمک‌های بشردوستانه و همکاری‌های ژاپن در بخش‌های اقتصادی افغانستان گفتگو شده است.

سفیر ژاپن با ابراز وضعیت امنیتی افغانستان گفته است که تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ از عواید داخلی افغانستان گامی در راستای رشد اقتصادی این کشور است.

بر اساس بیانیه طالبان، اوکادا با اشاره به کمک‌های بشردوستانه اظهارداشت که ادامه این کمک‌ها نمایانگر تمایل جهان به تعامل با طالبان است.

وی همچنین اطمینان داده است که کشورش در فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه و اجرای پروژه‌های اقتصادی و آموزشی با افغانستان همکاری می‌کند و به کمک‌ها و همکاری‌های خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌های ژاپن، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آن کشور در افغانستان شد و تاکید کرد که ژاپن برنامه‌های «ناکامورا» در بخش کشاورزی را عملی کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین گفت که ما تلاش‌هایی را در زمینۀ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد آغاز کرده ایم و از جامعه جهانی به خصوص ژاپن می خواهیم تا در این زمینه کمک کنند.

گفتنی است که ژاپن یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان افغانستان در بیست سال اخیر بوده است.

انتهای پیام.

تگ