بهره برداری از یک کارخانه ذوب آهن در کابل
https://af.sahartv.ir/news/economy-i18103-بهره_برداری_از_یک_کارخانه_ذوب_آهن_در_کابل
یک کارحانه تولید و ذوب آهن با هزینه ۱۰ میلیون دلار امروز با حضور وزیر صنعت و تجارت طالبان در کابل به بهره برداری رسید.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
سرطان 14, 1402 04:30 Asia/Kabul
  • بهره برداری از یک کارخانه ذوب آهن در کابل

یک کارحانه تولید و ذوب آهن با هزینه ۱۰ میلیون دلار امروز با حضور وزیر صنعت و تجارت طالبان در کابل به بهره برداری رسید.

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در مراسم بهره برداری از این کارخانه با تاکید بر حمایت از تاجران و سرمایه گذاران گفت: با هدف حمایت از بخش خصوصی کشور، بنادر را بازسازی می کنیم تا خدمات بهتری برای تاجران فراهم شود.

نورالدین عزیزی افزود: کشورهای خارجی، افغانستان را آباد نمی‌کنند، بلکه این کشور با سرمایه‌گذاری تاجران داخلی به خودکفایی می رسد.

وی از سرمایه گذاران خواست به افغانستان برگردند و اطمینان داد که حکومت طالبان مشکلات آنان را حل خواهد کرد.

با افتتاح این کارخانه تولید و ذوب آهن برای بیش از ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و برای بیش از هزار نفر دیگر به صورت غیرمستقیم، کار فراهم می شود.