حمل 29, 1402 17:21 Asia/Kabul
  • قدردانی مجاهد از فعالیتهای چین در افغانستان

سخنگوی طالبان ضمن قدردانی از ادامه فعالیت سفارت چین در کابل گفت: پکن به سرمایه‌گذاری افغانستان تمایل داشته و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه چینی گفت که پکن با فعال نگه‌داشتن سفارت‌اش در کابل، به افغانستان کمک کرده است.

سخنگوی طالبان افزود: «ما از دولت چین سپاس‌گزاریم. آن‌ها با فعال نگه‌داشتن سفارت‌شان به ملت ما کمک کرده‌اند.»

به گفته مجاهد، اکنون کابل و پکن، در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله پروژه مس‌عینک، در حال گفت‌وگو و نهایی کردن استخراج این معدن مهم افغانستان هستند.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه با مقامات چین درباره طرح های مهمی مثل پروژه قشقری در حال رایزنی هستیم، خاطر نشان کرد: «درباره معدن مس عینک نیز موضوع در حال حل شدن هست و پکن به سرمایه گذاری در افغانستان علاقمند است.»

وی از سیاست چین در قبال افغانستان تشکر کرد و گفت:« دیدگاه چین برای سرمایه‌گذاری در داخل افغانستان قابل ستایش است و ما نیز به آن نیاز داریم، از سوی دیگر هم چین به یک مرکز برای سرمایه‌گذاری‌های خود در منطقه نیاز دارد.»

پس از آنکه طالبان کنترل افغانستان را به دست گرفت، چین از جمله کشورهایی بود که دفتر دیپلماتیک خود در این کشور را حفظ و پس از آن اقدام به برقراری روابط با دولت موقت طالبان کرد.

تگ