قوس 13, 1401 13:44 Asia/Kabul
  • فارغ التحصیلی 118 دانشجوی دختر از دانشگاه «دایکندی»

رئیس دانشگاه ولایت «دایکندی» در مرکز افغانستان اعلام کرد که 118 دانشجوی دختر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ناصر حنظله» رئیس دانشگاه دایکندی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان در نیلی گفت که ۱۷۸ دانشجوی پسر و دختر از دو دانشکده «تعلیم و تربیه» و کشاورزی دانشگاه دایکندی فارغ التحصیل شدند.

وی در این محفل که دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها نیز حضور داشتند، گفت که 118 دانشجوی دختر از دانشگاه دایکندی فارغ التحصیل شدند.

دانشجویان در این مراسم فارغ التحصیلی نیز از حکومت موقت طالبان خواستند تا زمینه کار و تحصیلات عالی را برای همه فراهم کند.

برخی از دانشجویان دختر تاکید کردند که در سال‌های تحصیلی با چالش‌های بسیاری مواجه بودند اما با تحمل و زحمات بسیار دانش آموخته شدند

.شیوع کرونا، تغییر حکومت و محدودیت‌ها همچنین نبود خوابگاه، دوری مسیر و کمبود امکانات آموزشی از مشکلات مهمی است که دانشجویان به ویژه دختران از آنها رنج می‌برند.

دانشجویان دختر در این مراسم اظهارداشتند که پیشرفت یک جامعه زمانی رقم می‌خورد که زنان در تمامی بخش‌ها نقش بارز و فعالی داشته باشند.

«امین‌الله عبید» والی دایکندی نیز در این مراسم نیز گفت که حکومت کنونی افغانستان مخالف آموزش نیست و برای بهبود آن تلاش می‌کند.

تگ