جدی 21, 1400 12:46 Asia/Kabul
  • مرکز معلولین «جبرئیل» درغرب افغانستان بدون حمایت مالی پاسخگوی نیازها نیست

مسئولان انجمن معلولین جبرئیل در ولایت هرات می‌گویند که با وجود فعالیت‌های چندین ساله تا کنون مکانی مشخصی برای برگزاری برنامه‌ها و موضوعات آموزشی ندارند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «محمد حق‌شناس» مسئول انجمن معلولین جبرئیل در ولایت هرات اظهارداشت که این مرکز در سال 1394 با حمایت چند تن از تاجران و خیرین ساخته شد و تا امروز ده‌ها نفر در آن مشغول یادگیری و آموزش هستند.

بیش از 480 معلول عضو این مرکز هستند اما به گفته حق شناس، روند فعالیت‌ها با افزایش افراد معلول در این مرکز و کاهش حمایت‌های مالی نمی‌تواند پاسخگوی نیازمندی‌های معلولان باشد.

وی گفت که معلولان در بخش‌های فن و حرفه، خیاطی، دوره‌های کامپیوتر و انگلیسی، دوره ابتدایی، تدریس «زبان اشاره» برای افراد ناشنوا و دیگر موارد مشغول فراگیری هستند.این دوره ‌ها با همکاری 20 استاد به پیش می رود.

مسئول انجمن معلولین جبرئیل می‌افزاید: به علت نبود بودجه تا کنون مکان مشخصی برای این مرکز ساخته نشده است.

«صدیقه غلامی» یکی از اساتید این مرکز به جمهور گفته است که حمایت از انجمن معلولین کم است و فقط در ایام خاص، مردم به این مرکز کمک‌های اندکی  انجام می‌دهند

وی خواست تا در شرایط بحرانی فعلی، تاجران و خیرین این نهاد را تنها نگذارند و مورد حمایت قرار دهند.

یکی از معلولین این مرکز می‌گوید که دوره‌های آموزشی مختلفی را از جمله تا کلاس 12 در این انجمن سپری کرده و با دادن امتحان کنکور وارد دانشگاه هرات شده است.به گفته او با وجود امکانات اندک توانسته دوره‌های متفاوت آموزشی و حرفه‌ای را در این انجمن فرا  بگیرد.

وی اضافه می‌کند که حمایت از این مرکز می تواند پناهگاه خوبی ر.ا برای معلولان فراهم کند.در ولایت هرات مراکز پشتیبانی از افراد دارای معلولیت زیادی فعالیت دارند اما همه آنان با همین مشکلات روبرو هستند.خواسته مشترک تمام این نهادها، حمایت است.

انتهای پیام

تگ