جدی 20, 1400 15:44 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه عکس‌ قربانیان ۴۰ سال جنگ در کابل

عکس‌های شماری از قربانیان جنگ از سراسر افغانستان گردآوری شده است و برای عدالت خواهی برای خانواده‌های این قربانیان در کابل به نمایش درآمد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «انجمن اجتماعی دادخواهی» افغانستان که یک نهاد فعال در عرصه حقوق بشر است، اظهارداشت که عکس‌های شماری از قربانیان جنگ را از سراسر این کشور گردآوری کرده و برای عدالت خواهی برای خانواده‌های این قربانیان به نمایش گذاشته است.

اعضای این نهاد می‌گویند که مردم افغانستان بیشتر از این تحمل جرایم و جنایت‌های جنگی را ندارند و نباید به بهانه‌های گوناگون همواره کشته شده اند.

لیدا، رییس نهاد انجمن اجتماعی دادخواهی گفت: "در چهل سال که دولت‌های مختلف حاکم شدند، اینها مرتکب جنایت شدند و هیچ کدام شان نمی‌خواهند مسولیت این جنایات را به عهده بگیرند."

شکریه، یک عضو دیگر این نهاد نیز می‌گوید: "ما بخاطر محکوم کردن اینها صدای خود را بلند می‌کنیم و از سازمان‌هایی که برای حقوق بشر کار می‌کنند، می‌خواهیم که همراه ما هم‌صدا شوند."

مسولان این نهاد به طلوع گفته اند که بیش از دوازده هزار عکس قربانیان جنگ‌های ۴۰ سال اخیر از جمله قربانیان حمله‌های انفجاری و بمبارانهای هوایی از سراسر افغانستان گردآوری شده است اما از این میان یک هزار عکس انتخاب و به نمایش درآمده است.

از سوی دیگر، شماری از بازدید‌کنندگان نمایشگاه می‌گویند که با دیدن این عکس‌ها خاطره‌های تلخی از جنگ و وحشت در اذهان شان زنده می‌شود. به گفته آنان، مردم دیگر تحمل ادامه جنگ را ندارند.

در همین حال، مسولان نهاد عدالت خواهی زنان افغان خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان شدند، حکومتی که به گفته آنان عاملان جنایت‌های جنگی در کشور را زیر پیگرد قرار دهد.

انتهای پیام

تگ