اسد 07, 1401 16:08 Asia/Kabul
  • شورای علمای شیعه در بامیان؛ مردم به برادری و وحدت بیشتر دعوت شوند

شورای علمای شیعه در بامیان ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در ایام محرم اظهارداشت که مردم به برادری و وحدت بیشتر دعوت شوند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، نمایندگی شورای علمای شیعه افغانستان در «یکاولنگ» در بامیان اعلام کرد که در حسینیه‌ها از مبلغین و خطبای عالم استفاده شود تا مردم از مسائل دینی بهره ببرند و به روضه خوانی صرف اتکا نشود.

این بیانیه همچنین از وعاظ و خطبا می‌خواهد تا مردم را به برادری و وحدت بیشتر دعوت کنند و از بیان موضوعات اختلاف برانگیز پرهیز شود.

در ادامه بیانیه از دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری درخواست شده تا به منظور حفظ و رعایت مسائل امنیتی از راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری شبانه بپرهیزند.

این شورا در انتها نیز از مردم مسلمان افغانستان درخواست کرده تا در مجالس توسل به اهل بیت علیهم السلام به تأمین امنیت جلسات خویش توجه کنند و برای امنیت کشورشان نیز دعا کنند.

پیش از این نمایندگی‌های شورای علمای شیعه در دیگر ولایت‌های افغانستان نیز در بیانیه‌هایی بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام و ضرورت حفظ وحدت و برادری و پرهیز از سخنان اختلاف برانگیز تأکید کرده بودند.

انتهای پیام.