جوزا 30, 1401 17:55 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش «وطن مهر» در روز جهانی پناهنده در مشهد

همایش روز جهانی پناهنده با عنوان "وطن مهر" همزمان با روز جهانی پناهندگان با حضور مقاماتی از ایران، افغانستان و عراق در مشهد برگزار شد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «سید ابوطالب مظفری» دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد گفت: طی ۲۰ روز گذشته حدود ۵۵۰ اثر ازبرگزاری همایش روز جهانی پناهنده در مشهد ۲۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود که این آثار که خالقان آن بیشتر جوانان هستند، در رشته‌های عکاسی، خیاطی، کار با چرم، معرق، دل نوشته، نقاشی و شعر ارائه شده است.

به گفته وی، در این نمایشگاه که از روز شنبه هفته آینده در بازار ملل مشهد آغاز به کار می‌کند، نهاد‌های مردمی و تشکل‌های اتباع افغانستانی ۱۳ غرفه در مشهد برپا خواهند کرد.

«سید علی قاسمی» مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم در این همایش گفت:‌ ای کاش در روز جهانی پناهنده دنیا در خاموشی مطلق فرو می‌رفت تا همه مردم بفهمند درد آوارگی چقدر سخت است. ای کاش در این روز همه مردم در سراسر جهان درآمد یک روز خود را برای آباد کردن کشوری که خراب شده و برای پناهجویان جهان اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: امروز بسیاری از دولت‌ها به آوارگی در دنیا و پناهندگی افتخار می‌کنند. در واقع به جای اینکه آن دولت‌ها ساقط شوند، این ملت‌ها هستند که ساقط می‌شوند. متاسفانه اکنون با وجود تلاش‌های فراوانی که طی ۱۰ سال گذشته در حوزه پناهندگی صورت گرفته اما شمار آوارگان خارجی ۲ برابر شده است. ای کاش این واقعیت‌ها در مجامع بین‌المللی عنوان شود.

انتهای پیام.