قوس 01, 1401 13:03 Asia/Kabul
  • انتقاد از بلوکه شدن اموال افغانستان توسط غرب

کارشناس افغان اظهارداشت بلوکه کردن پول‌های افغانستان توسط آمریکا و غرب، تاثیرات منفی بر اقتصاد شهروندان به ویژه تاجران این کشور گذاشته و با گذشت هر روز مردم افغانستان از این ناحیه رنج می‌برند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، ویس ناصری کارشناس اقتصادی افغانستان، گفت: بلوکه کردن دارای‌های افغانستان توسط آمریکا و غرب در بیش از یک سال گذشته ، ضربه‌های سختی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی افزود: بلوکه شدن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و غرب سبب شده که مردم، به ویژه تاجران کشور در نقل و انتقال ارز و همچنین خرید و فروش کالاها با مشکلات اقتصادی روز افزون روبه‌رو شوند.

ناصری با بیان اینکه هیچ کشوری حق ندارد پول‌های مردم افغانستان را مسدود کند، اظهار داشت: آمریکا با بلوکه کردن پول‌های افغانستان ضربه محکمی بر سیستم بانکداری کشور وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد:دارایی های افغانستان  باید به حکومتی داده شود که نمایندگی درستی از مردم داشته باشد، تا پول‌ها حیف و میل نشود و برای پشتیبانی ارزی کشور و شرایط اضطرار استفاده شود.

این کارشناس اقتصادی همچنین تاکید کرد که مسدود بودن دارایی‌هایی کشور توسط آمریکا، ضربه بزرگی از نظر اعتبار اقتصادی به تاجران و مردم افغانستان زده است، زیرا ارتباط بانک‌های کشور را با سایر بانک‌های جهانی قطع کرده است.

درهمین حال طارق فرهادی کارشناس امور سیاسی نیز گفت: مسدود ماندن پول‌های افغانستان باعث کاهش اعتماد اقتصادی کشور در سطح جهان شده است.وی تاکید کرد: مسدود ماندن دارایی‌های کشور سبب شده است که شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران سایر کشورها در افغانستان سرمایه گذاری نکنند.

تگ