سنبله 30, 1401 18:05 Asia/Kabul
  • افشای برگی دیگر از جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان + فیلم

نظامیان استرالیایی به جنایات جنگی زیادی در افغانستان متهم هستند، و به تازگی نیز ویدیویی منتشر شده است که نشان می دهد آنها پیش از کشتن مردم افغانستان سهم تعیین می کردند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، خبرگزاری «ای.بی.سی نیوز» که پیش از این نیز درباره جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان مطالبی را منتشر کرده بود، بار دیگر ویدیویی از تعیین سهمیه این نیروها برای کشتن مردم افغانستان را افشاگری کرد.

یکی از کماندوهای استرالیایی در این ویدیو به همراه نوشیدنی در اقامتگاه نظامیان می‌چرخد، تصویربردار از او می‌خواهد نظرش را پیش از آغاز عملیات بگوید که کماندو می‌ایستد، خم می‌شود و آرنج خود را روی یک قفسه قرار می‌دهد و از میان رنگ استتار سبز و سیاهی که روی صورتش مالیده شده بود، چشمانش به دوربین قفل شده و با خونسردی می‌گوید «معتقدم به سهمیه می‌رسیم».

بر اساس این گزارش، پس از این اظهارات، دو نفر دیگر در پس زمینه با سر دادن صدایی از هیجان این نظامی را تشویق می‌کنند و فیلمبردار نیز تصریح می‌کند: سهمیه! باید به سهمیه برسیم.

فیلمبردار در ادامه در گفتگو با دیگر نظامیان استرالیایی گفت: امشب قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ برای عملیات آماده هستید؟

یک نظامی به آرامی پاسخ می‌دهد: قرار است قتل اتفاق بیفتد.

فیلمبردار به سالن برمی‌گردد و مصاحبه شونده جدیدی را می‌بیند. «ما به تیم کشتار اولیه نیاز داریم. امشب چه اتفاقی می افتد؟»

نظامی به فیلمبردار می‌گوید: ما سهمیه 10 تایی داریم. سهمیه 10 است.

فیلمبردار: آیا به سهمیه خواهیم رسید؟

نظامی: بله

نظامی دیگری نیز در پاسخ به این پرسش می‌گوید: قطعاً به سهمیه خواهیم رسید، من امشب چند سگ را هم خواهم کشت.

پیش از این نیز ای‌بی‌سی نیوز گزارش داده بود که نظامیان استرالیایی برخی افراد بازداشت شده را به ضرب گلوله می‌کشتند تا به تعداد کشته‌هایشان بیفزایند، یک کماندوی سابق استرالیایی به این رسانه گفته بود شمارش کشتار از معیارهای موفقیت نیروهای ویژه این کشور در افغانستان محسوب می‌شد.

به گزارش تسنیم، چندی قبل نیز گزارش «سیدنی مورنینگ هرالد» نشان داد، «عطش‌ خون‌ریزی» نظامیان استرالیایی سبب می‌شد نیروهای ویژه این کشور، غیرنظامیان افغان و افراد زندانی را شکنجه و اعدام کنند و سپس روی آن سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/.

تگ