سرطان 01, 1401 11:10 Asia/Kabul
  •  افغانستان بازار اصلی محصولات دانش‌بنیان ایران است

مجری برگزاری اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان اظهارداشت که افغانستان بازار مهم و جذابی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است.

«جواد مرادپور» مجری برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی  تولید ایرانی دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار تلویزیون سحر افغانستان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در شیراز گفت: افغانستان کشور جذابی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است. افغانستان محل توسعه خیلی خوبی است و جای توسعه و رشد بسیار زیادی را دارد.

وی افزود که می‌توانم به جرات بگویم ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این نمایشگاه حضور دارند، خدمات و تولیداتی دارند که بازار افغانستان به آنها نیاز دارد. افغانستان هم می‌تواند ارتباطات بهینه‌ای را با شرکت‌های ایرانی برقرار کند.

مرادپور همچنین ضمن تاکید بر فرهنگ مشترک میان دو کشور اضافه کرد که شرکت‌های ایرانی و افغانستانی می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند. چرا که بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، تولیدکنندگان قطعات بوده و هم صادرکننده خدمات فنی و مهندسی هستند.

به گفته مجری اولین نمایشگاه بین المللی تولید ایرانی دانش بنیان، محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایران علاوه‌بر افغانستان به پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان که از روز گذشته در شیراز آغاز به کار کرده تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان علاقمندان است

انتهای پیام.

تگ