ثور 08, 1401 10:30 Asia/Kabul
  • دارایی های کنسولگری را برای جلوگیری از سوءاستفاده بلوکه کردم

سرکنسول افغانستان در شهر مشهد ضمن تکذیب گزارش برخی رسانه‌ها در مورد تخلفات در این نمایندگی، اظهارداشت که هفت میلیون دلار از دارایی این کنسولگری را برای جلوگیری از سوء استفاده بلوکه کرده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «جابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد گفت که در زمان تحول در افغانستان، نمایندگی مشهد بیشترین  تلاش را جهت خدمت رسانی  به مهاجرین با همکاری جمهوری اسلامی ایران انجام داده و فراتر از بحث سیاسی، پایبند به اخلاق اداری بوده و با تمام توان برای رفع مشکلات هموطنان تلاش نموده است.

انصار در ادامه به توضیح روند کارهای کنسولی در پی تحولات اخیر افغانستان اظهارداشت که پس از روی کار آمدن حکومت «امارت اسلامی»، مدتی خدمات کنسولی متوقف شده بود که ما تلاش کردیم تا تمام خدمات از قبیل تصادیق، اسناد حقوقی، حواله مدنی، پاسپورت، تمدیدها و خدمات کنسولی در بخش رودپاس و ویزا، دوباره فعال شود.

وی از تماس این کنسولگری با مولوی امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان خبر داد و گفت که به آنها وعده داده شده که کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس تمام سعی و تلاش خود را برای خدمت رسانی به جامعه مهاجر به عنوان وظیفه اصلی انجام می‌دهد.

سرکنسول افغانستان در مشهد افزود: وزارت خارجه افغانستان تمام سعی و تلاش خود را برای حل معضلات و مشکلات جامعه مهاجرین انجام داده است.

 سرکنسول افغانستان در مشهد همچنین با ابراز امیدواری این‌که در افغانستان یک نظام فراگیر و استوار بر خواست و اراده مردم تحقق پذیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم وضعیت به بهترین شکل به نفع مردم تغییر کند، همدیگرپذیری در بین مردم ما به وجود بیاید و ما شاهد تبادلات و تعاملات سالم سیاسی و اقتصادی در سطح کشور و منطقه باشیم. همچنین شرایط بازگشت هموطنان مان به کشور مهیا شود تا در راستای آبادانی کشور گام برداریم و این تلاش ها در صورتی جواب می دهد که دولت «امارات اسلامی» با عملکردش اعتماد و اطمینان را به مردم نشان دهد تا شاهد آشتی و وحدت ملی در کشور باشیم.

 جابر انصار همچنین در خصوص اتهامات روزنامه هشت صبح به سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفت که «محتوای آن چیزی که نشر شده، با محتوای کارهای اجرایی ما کاملا متناقص است. آن اوراق ابطاله هیچ هیچ منشاء حقوقی ندارد و کسی که این گزارش را نوشته، از اصول اداری و نحوه اجرایی این اداره آگاه نبوده که ما دستگاه پاسپورت‌خوان در حوزه ایران و پاکستان نداریم و تا امروز کسی دستگاه چاپ پاسپورت ماشین‌خوان و خودکار برای ما ارسال نکرده است.»

انصار در ادامه افزود: اینکه هشت صبح ادعا کرده که سه هزار و 306 دانه فیش وجود دارد و پنج هزار و پنجاه و یک کانتر شماره خورده، صحت ندارد، زیرا ما تنها با دستگاه پاسپورت ها را تمدید نمی کنیم، بلکه صدور پاسپورت های قلمی برای مراجعین هم توسط همان دستگاه انجام می‌شود.

 وی درباره دارایی های بلوکه شده کنسولگری افغانستان در مشهد به آوا گفت که  دو روز قبل از سقوط دولت کابل، تمام دارایی کنسولگری افغانستان در مشهد به ارزش قریب به هفت میلیون دلار نزد بانک صادرات ایران را بلوکه کردم که این اقدام با کمک و همراهی مراجع عالی استان خراسان رضوی  انجام شد. توطئه ها و دسیسه های زیادی در خصوص این پول وجود داشت که در گزارشات من به سفارت و به مراجع کابل و هم به مراجع ولایت خراسان رضوی، ذکر شده است. اما از این توطئه ها جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/.

 

تگ