عقرب 24, 1401 09:20 Asia/Kabul
  • افزایش میزان گرسنگی در زمستان پیش‌رو در افغانستان

برنامه جهانی غذا با اظهار اینکه خانواده‌ها در سراسر افغانستان تمام امکانات خود را به پایان رسانده‌اند، هشدار داد، در زمستان پیش‌رو میزان گرسنگی در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان در توئیتی اعلام کرد که پیش از فرا رسیدن فصل زمستان، برای مقابله با گرسنگی 72 هزار تن مواد غذایی را در برخی از دورافتاده‌ترین مناطقی که به دلیل بارندگی و یخ‌بسته‌گی غیرقابل دسترس می‌شوند، از پیش جا‌به‌جا کرده است.

برنامه جهانی غذا در توئیتی دیگر با اشاره به کمک 50 میلیون یورویی اتحادیه اروپا افزود که این کمک به آموزش مهارت‌های قابل فروش برای زنان و مردان آسیب‌پذیر در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هشدار تکان دهنده یونیسف درباره آمار فقر در افغانستان

سازمان ملل: بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

«توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز با بازنشر توییت برنامه جهانی غذا گفته است که این اتحادیه کمک به شهروندان نیازمند افغانستان را از طریق سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی مانند برنامه جهانی غذا ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اخیراً گزارش داده بود که با وجود کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در در این کشور همچنان وخیم است.

بر اساس گزارش این اداره آمریکایی، حدود 24.4 میلیون شهروند افغانستان برای مقابله با بحران کنونی به حذف وعده‌های غذایی روی آورده‌اند.

تگ