جدی 25, 1400 10:23 Asia/Kabul
  •  حکومت طالبان با کمبود کارمندان متخصص روبرو است

طالبان با کمبود کارمندان حرفه ایی و متخصص روبرو است و شمار زیادی از مسئولان کنونی افغانستان کسانی هستند که مهارت‌های کافی مورد نیاز برای کار را ندارند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که شمار زیادی از منصوب شدگان در حکومت طالبان، افرادی هستند که که در مدرسه حقانی پاکستان آموزش دیده‌اند.

بر اساس این گزارش، «طالبان مشکلات کارمندی دارند، آنها در پاکستان به دنبال کمک هستند، پُست‌های دولتی به عنوان حمایت از سربازان پیشین و کسانی که با آرامی در پاکستان زندگی می‌کنند، داده می‌شوند، اما همه آنان مهارت‌های فنی مورد نیاز برای کار را ندارند. بسیاری از مولوی‌های برگزیده شده، فارغ التحصیلان مدرسه دارالعلوم حقانیه، یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز آموزش مذهبی پاکستان هستند.»

در همین حال، یک مقام بلند پایه طالبان نیز گفته است که آنها می‌کوشند تا افغانهای با تجربه و حرفه‌ ایی را برای خدمت در افغانستان از کشورهای دیگر برگردانند. به گفته او، چالش‌های کنونی در نهادهای دولتی افغانستان ریشه در فساد گسترده حکومت پیشین دارد.

به گزارش طلوع، «وحیدالله هاشمی» عضو ارشد شورای رهبری طالبان برای آموزش سربازان گفت: «مشکلات کارکنان برخاسته از فساد در حکومت گذشته است. ما با شماری از افغانها در بخش‌های گوناگون جهان در تماس هستیم و آنها را برای بازگشت به افغانستان تشویق می‌کنیم که به افغانستان بازگردند، زیرا ما به شدت به کمک و تخصص آنان برای کمک به مردم و دولت‌ شان نیاز داریم.»

این در حالی است که پس از سقوط حکومت پیشین ده‌ها هزار تن از شهروندان افغانستان که بسیاری از آنان جوانان و چهره‌های اثر گذار در بیست سال گذشته بودند، از این کشور خارج شده‌اند.

انتهای پیام.

تگ