جدی 25, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • «مجاهد»: آمریکا با عمل به درخواست سازمان ملل دارایی های افغانستان را آزاد کند

سخنگوی طالبان با اشاره به اظهارات دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا به خواسته دبیرکل سازمان ملل عمل کند و دارایی های افغانستان را آزاد کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان بار دیگر از آمریکا خواست تا در شرایط سخت مردم افغانستان، دارایی های این کشور توسط آمریکا آزاد شود.

وی با اشاره به اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت که آمریکا به خواست سازمان ملل توجه کند و باید دارایی های افغانستان آزاد شود.

مجاهد در توییتر نوشت که «آمریکا به درخواست‌های بین‌المللی پاسخ مثبت دهد و اموال افغانستان را آزاد کند. صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نیز فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورده‌اند و  ۳۴۰ میلیون دلار ذخایر کمکی جدید به افغانستان توسط صندوق بین‌المللی پول در ماه اگوست نیز متوقف شده است. کشورهای غربی نیز همه کمک‌ها و منابع مالی افغانستان را بلوکه کرده‌اند». 

گوترش با اشاره به توقیف دارایی‌های افغانستان گفته بود که زمستان سرد و دارایی‌های منجمد شده یک ترکیب کشنده برای مردم افغانستان است و قوانین و شرایطی که از مصرف پول برای نجات جان مردم و اقتصاد افغانستان جلوگیری می‌کند باید در این شرایط اضطراری به حالت تعلیق درآید.

آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های افغانستان را مسدود کرده است.

انتهای پیام.