جدی 23, 1400 21:48 Asia/Kabul
  • «مجاهد»: گزارش دیدبان حقوق بشر بر اساس اطلاعات نادرست تهیه شده است

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش دیدبان حقوق بشر گفت که این گزارش‌ها بر اساس اطلاعات نادرست تهیه شده است و از آن به عنوان تبلیغات منفی استفاده می شود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان  در واکنش به گزارش سازمان بین المللی حقوق بشر مبنی بر اینکه با تسلط طالبان در افغانستان وضعیت حقوق بشری و اقتصادی بد‌تر شده است، تاکید کرد که این گزارش نادرست است.

وی افزود: گزارش دیدبان حقوق بشر درباره وضعیت زنان را نادرست می‌دانیم. از زمان روی کار آمدن طالبان حقوق شهروندان افغانستان محفوظ و تامین شده است.

مجاهد ادامه داد که این گزارش‌ها بر اساس اطلاعات نادرست تهیه شده‌اند و توسط برخی گروههای متخاصم به عنوان تبلیغات منفی منتشر شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی گفته است که با سقوط حکومت پیشین و تسلط طالبان در افغانستان وضعیت حقوق بشری و اقتصادی مردم این کشور بد‌تر شده است.شرط تازه دیدبان حقوق بشر برای به رسمیت شناختن طالباندیدبان حقوق بشر: واکنش کشورهای اروپایی به پناهجویان افغان سنگدلانه است

مقام‌های این سازمان در این گزارش ضمن ابراز نگرانی گفته‌اند که طالبان  تحریم‌های سختی برای زنان و دختران اعمال می‌کنند، مردم از فقر و بی‌کاری رنج می‌برند و بسیاری از کارمندان حکومت پیشین از سمت‌هایشان برکنار شده‌اند.

انتهای پیام.