جدی 23, 1400 10:49 Asia/Kabul
  • طالبان: افغانستان خواستار برقراری مناسبات مثبت با جهان است

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان اعلام کرد که این کشور خواستار برقراری مناسبات مثبت با تمام مردم جهان بر پایه احترام متقابل است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه طالبان در افغانستان اعلام کرد: خواستار برقراری مناسبات مثبت با مردم جهان بر پایه احترام متقابل هستیم تا بخشی از رقابت و دشمنی قدرت‌های بزرگ نباشیم.

وی تأکید کرد: به دنبال برقراری روابط سازنده و مثبت با کشور‌های همسایه، منطقه و جهان هستیم. هرگز به کسی اجازه نخواهیم داد تا از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به دیگران سوء استفاده کند. همچنین به دیگران نیز اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نخواهیم داد. به منافع و مطالبات قانونی ملل دیگر احترام می‌گذاریم و در مقابل نیز خواستار اقدام مشابه هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ هزار کارمند از حکومت قبلی به کار خود ادامه می‌دهند. پس از سقوط حکومت قبلی رویکرد پیش‌داورانه در مورد کسی نداشتیم. اکنون وقت آن رسیده است که به افغانستان فرصت نقش آفرینی مثبت در زمینه برقراری ثبات در جهان، رشد اقتصادی و ساخت آینده‌ای بهتر داده شود. انتقال کنترل به طالبان برخلاف شایعات در یک فضای مسالمت آمیز تحقق پیدا کرد. 

انتهای پیام.