دیپلمات جدید حکومت موقت طالبان به مسکو می رود
https://af.sahartv.ir/news/afghanistan-i6424-دیپلمات_جدید_حکومت_موقت_طالبان_به_مسکو_می_رود
منابع آگاه به رسانه ها در افغانستان گفته اند که حکومت موقت طالبان یک دیپلمات دیگر را به مسکو می فرستد.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
عقرب 09, 1401 14:33 Asia/Kabul
  • دیپلمات جدید حکومت موقت طالبان به مسکو می رود

منابع آگاه به رسانه ها در افغانستان گفته اند که حکومت موقت طالبان یک دیپلمات دیگر را به مسکو می فرستد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، رسانه ها اعلام کردند که «عبدالله یاسر» دوشنبه هفته جاری به عنوان دیپلمات جدید حکومت طالبان به مسکو اعزام می‌شود.

یاسر دومین دیپلمات طالبان است که به سفارت افغانستان در مسکو می‌رود.

پیش از این طالبان «جمال نصیر غروال» را به عنوان کاردار سفارت افغانستان در مسکو معرفی کرده بود.

غروال استوارنامه خود را از وزارت خارجه روسیه دریافت کرد.

طالبان افغانستان اکنون در پاکستان، چین، روسیه، ترکمنستان و برخی کشورها نماینده معرفی کرده است.

«حسن حقیار» کارشناس مسائل سیاسی درباره اعزام دیپلمات جدید طالبان می گوید که «روس‌ها می‌دانند اگر روابط خوبی با دولت کنونی افغانستان نداشته باشند، آمریکایی‌ها جای آنها را می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا دیگر اجازه ندهند افغانستان با چین و روسیه در ارتباط باشد».

بیشتر بخوانید:

وزیر تجارت طالبان به مسکو می رود

نماینده پوتین برنامه سفر طالبان به مسکو را تکذیب کرد