عقرب 02, 1401 15:37 Asia/Kabul
  • کودکان؛ بیشترین قربانیان انفجار مین در افغانستان

ریاست انسجام، هماهنگی و مین‌روبی حکومت موقت طالبان ضمن اعلام شمار تلفات انفجارهای مین در افغانستان اظهارداشت که بیشتر این قربانیان کودکان هستند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «نورالدین رستم‌خیل» رئیس انسجام، هماهنگی و مین‌روبی طالبان گفت که در یک سال گذشته در افغانستان 556 نفر که بیشتر آنها کودک هستند بر اثر انفجار مین کشته یا زخمی شدند.

وی افزود: در دو ماه گذشته میلادی در نتیجه 11 رویداد در ولایت‌های مختلف افغانستان، 9 نفر بر اثر انفجار مین کشته و 15 تن دیگر نیز زخمی شدند.

رستم‌خیل با اعلام این موضوع اظهارداشت: با وجودی که انفجار مین همچنان از غیرنظامیان در افغانستان قربانی می‌گیرد، تاکنون هیچ کمک خارجی به ریاست انسجام، هماهنگی و مین‌روبی صورت نگرفته است.

این مقام طالبان ادامه داد: در حال حاضر تقریباً 600 کیلومتر مربع مناطق مین‌گذاری شده وجود دارد که باید مین‌روبی شود، اما متأسفانه کمک‌کننده‌های خارجی توجه نمی‌کنند؛ برای مین‌روبی این نقاط باید کمک‌های خارجی جذب شود.

رئیس انسجام، هماهنگی و مین‌روبی طالبان همچنین اعلام کرد که طی یک سال گذشته بیش از 86 کیلومترمربع زمین از وجود مین و مواد منفجره و مهمات عمل نکرده، پاکسازی شده است.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین تهدید علیه غیرنظامیان در افغانستان مین های باقی مانده از جنگهاست.

سازمان ملل خواستار حمایت جهانی برای پاکسازی مین در افغانستان شد

 

تگ