میزان 13, 1401 09:15 Asia/Kabul
  • طالبان: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم افغانستان می‌گیرد

وزیر خارجه حکومت موقت طالبان با اشاره به حملات اخیر کابل گفت که داعش در افغانستان شکست خورده است و اکنون انتقام این شکست ها را از مردم می گیرد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت موقت طالبان در دیدار با «توماس نیکلاسون» نمانیده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با اشاره به حملات اخیر کابل که داعش و سایر گروه‌های مشابه در افغانستان سخت شکست خورده اند. بنابراین اکنون به مردم بی‌دفاع حمله می‌کنند.

وی همچنین اظهارداشت که ما دستاوردهای خوب زیادی داریم که غرب به آنها نگاه مثبت ندارد و نباید آنها را نادیده گرفت، بلکه باید برای تعامل مثبت و پیشرفت با یکدیگر راهکاری مشخص داشته باشیم.

متقی همچنین گفت: جامعه جهانی باید فرصت‌ها و شرایط موجود را در نظر گرفته و با درک واقعیت‌ها به تعامل با حکومت افغانستان ادامه دهند.

از سوی دیگر، «توماس نیکلاسون» نیز اظهارداشت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و شرکای آنها به این نتیجه رسیده‌اند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی افغانستان را حل کند و باید کارهای توسعه‌ای انجام شود.

مقامات اروپایی در این دیدار با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده بر افغانستان نیز تاکید کردند که افغان‌ها نباید به طور دسته جمعی مجازات شوند، زیرا این اقدام به صلح و مبارزه با ناامنی و دستاوردها آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

داعش حمله به مرکز آموزشی «کاج» در کابل را به عهده گرفت

ابراز نگرانی نماینده روسیه از حضور داعش در افغانستان

تگ