نماینده حکومت پیشین کابل در سازمان ملل به نمایندگی از افغانستان سخنرانی می کند
https://af.sahartv.ir/news/afghanistan-i4981-نماینده_حکومت_پیشین_کابل_در_سازمان_ملل_به_نمایندگی_از_افغانستان_سخنرانی_می_کند
نماینده حکومت پیشین افغانستان در حالی که هنوز طالبان به رسمیت شناخته نشده است، به نمایندگی از مردم این کشور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
سنبله 30, 1401 09:01 Asia/Kabul
  • نماینده حکومت پیشین کابل در سازمان ملل به نمایندگی از افغانستان سخنرانی می کند

نماینده حکومت پیشین افغانستان در حالی که هنوز طالبان به رسمیت شناخته نشده است، به نمایندگی از مردم این کشور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «نصیر احمد فایق» سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل قرار است در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از کشورش سخنرانی کند.

هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزار شده است که از حکومت موقت طالبان نماینده‌ای وجود ندارد اما در فهرست سخنرانان این سازمان، نام نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان درج شده است.

حکومت موقت طالبان در واکنش به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که انتظار دارد تا حکومت کنونی افغانستان توسط کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهارداشت: افغانستان جزئی از جامعه جهانی است و به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی هم به سود افغان‌ها و هم به سود جهان است.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: تنها از دولتی که نماینده همه مردم افغانستان باشد حمایت می شود

کرسی افغانستان در سازمان ملل در اختیار «فایق» ماند