سنبله 26, 1401 16:24 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف افغانستان

محبان اهل بیت (ع) با فرار رسیدن اربعین حسینی در مناطق مختلف افغانستان مراسم عزاداری برگزار کردند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، به مناسبت اربعین حسینی، مراسم عزداری در حسینه‌ها و تکایای شهر کابل برخی مناطق دیگر افغانستان با حضور محبان اهل بیت (ع) برگزار شد.

مراسم عزداری اربعین حسینی علاوه بر کابل، در هرات، مزار شریف و ولایت های سرپل، بامیان، دایکندی، غزنی، لوگر و برخی مناطق دیگر افغانستان برگزار شد.

علما در مراسم های اربعین حسینی اعلام کردند که اربعین «تجلی صبر و استقامت بی‌مانند و بازگشت با شکوه و پیروزمندانه حضرت زینب (س)» است.

سخنرانان همچنین از مردم مسلمان افغانستان خواستند تا از امام حسین (ع) درس آزادگی، شجاعت و جوانمردی را بیاموزند و در راستای اعتلای فرهنگ والای اسلامی، تلاش کنند.

بر اساس گزارش ها حتی محبان اهل بیت در مناطق سیل زده مانند شهرستان «خوشی» لوگر در شرق افغانستان نیز مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار کردند.

این درحالی است که هزاران نفر از مهاجرین افغان در ایران و محبان اهل بیت از افغانستان برای گرامی داشت از اربعین حسینی به عراق رفته اند.

میلیون‌ها نفر از سراسر جهان نیز به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در شهر کربلا و کنار حرم امام حسین (ع) گردهم آمده‌اند و به عزاداری و سوگواری پرداخته‌اند و بزرگترین مراسم های مذهبی جهان را رقم زده اند.

بیشتر بخوانید:

علمای شیعه افغانستان: به توصیه های امنیتی در ایام محرم توجه شود

در آستانه اربعین حسینی؛ زایران از کشورهای مختلف خود را به کربلا میرسانند

تگ