سخنگوی حکومت سرپرست : از بهانه یازده سپتمبر برای اشغال افغانستان استفاده شد
https://af.sahartv.ir/news/afghanistan-i45989-سخنگوی_حکومت_سرپرست_از_بهانه_یازده_سپتمبر_برای_اشغال_افغانستان_استفاده_شد
سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، اعلام کرد که این رویداد هیچ ارتباطی به افغانستان نداشت و از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای اشغال این کشور استفاده شد.
(last modified 2026-01-07T09:45:14+00:00 )
سنبله 20, 1404 13:41 Asia/Kabul
  • سخنگوی حکومت سرپرست : از بهانه یازده سپتمبر برای اشغال افغانستان استفاده شد

سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، اعلام کرد که این رویداد هیچ ارتباطی به افغانستان نداشت و از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای اشغال این کشور استفاده شد.

 به گزارش تلویزیون سحر افغانستان ؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست اظهار داشت که حملات یازده سپتمبر دوهزارو یک ؛ هیچ ارتباطی به افغانستان نداشت و این کشور هیچ نقشی در آن ایفا نکرده بود.

وی افزود این رویداد در خارج از مرزهای افغانستان طراحی و اجرا شد و از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای اشغال افغانستان استفاده شد.

مجاهد همچنین تاکید کرد که حکومت سرپرست در زمان وقوع این حملات، آن را محکوم کرده و از آمریکا خواسته بود که به‌صورت بی‌طرفانه به بررسی عوامل این حادثه بپردازد.

«سهیل شاهین» سرپرست سفارت حکومت افغانستان در دوحه نیز پیش‌تر تأکید کرده بود که هیچ تبعه افغان در حملات یازده سپتمبر دخالت نداشت و طالبان در آن زمان این حمله را به شدت محکوم کرده بود.