اسد 17, 1401 17:10 Asia/Kabul
  • معاون وزارت خارجه طالبان: حرکت امام حسین (ع) برای زندگی آزاد و اسلامی بود

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) گفت که حرکت امام حسین برای یک زندگی آزاد و اسلامی بود یک راهنما برای ماست.

به گزارش تلویزیون سحر افغاسنتان، «شیر محمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه با حضور در مسجد جامع حوزه علمیه خاتم النبیین صلی الله علیه وآله وسلم گفت که رویکرد حکومت افغانستان آزادی مذاهب در تجلیل مراسم مذهبی آنان است.

وی افزود که سیاست امارت اسلامی این است که همه مذاهب در افغانستان، حتی اقلیت‌های غیردینی، در تجلیل مراسم مذهبی خود آزاد هستند.

استانکزی ادامه داد که مسائل مربوط به آداب و رسوم مردم، به شرطی که مخالف شریعت نباشد، آزاد است.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با اشاره به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر در حملات اخیر به عزاداران حسینی در کابل، گفت: عاشورای حسینی را تسلیت می‌گوییم، خداوند شهدای روزهای اخیر در کارته سخی و دشت برچی را قبول کند و نباید اجاره دهیم که دشمنان از این وقایع سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما از برکت جهاد رسول الله و اصحابش در صدر اسلام حالا مسلمان هستیم. باید برای آبادی کشور دست به دست هم دهیم، باید تلاش کنیم تا کشور روی پای خود بایستد، مشکلات را باید خودمان حل کنیم.

معاون وزارت خارجه طالبان با تأکید بر لزوم وحدت بین مردم افغانستان گفت: ما که توانستیم سه ابرقدرت را شکست دهیم، باید بتوانیم اقتصاد خود را هم درست کنیم و دست نیاز به دیگران دراز نکنیم. برادران ما در سوریه و یمن و عراق و فلسطین هم امید دارند که مانند ما بر آمریکا پیروز شوند.

انتهای پیام.