جدی 05, 1400 14:46 Asia/Kabul
  • عزل 2 هزار قاضی حکومت پیشین افغانستان توسط طالبان

انجمن قضات افغانستان اعلام کرد که دولت جدید این کشور دستکم 2 هزار قاضی را برکنار کرده است.

به گزارش تلوزیون سحر افغانستان به نقل از رسا نه ها، انجمن قضات افغانستان ادعا می‌کند که حکومت سرپرست طالبان دست‌کم 2 هزار قاضی را به‌گونه دسته‌جمعی برکنار کرده است.

انجمن قضات حکومت پیشین افغانستان ، طی نامه‌ای، عزل دسته‌جمعی قضاتی را که توسط حکومت پیشین مقرر شده بودند، ناعادلانه خوانده و خواستار بازگشت آنان به محل کارشان شده است.

قضات افغانستان در این نامه گفته اند که کادر‌های عدلی و قضایی از سوی مسوولان حکومت سرپرست طالبان برکنار و به جای آنان افراد وابسته به این حکومت تعیین شده‌اند.

انجمن قضات افغانستان همچنین افزوده است که قضات برکنار شده، کادرهای حرفه ای هستند و تجربه کاری زیاد دارند. به گفته این انجمن، برکناری آنان قابل توجیه نیست.

این قضات می‌گویند که نباید از حقوق مدنی‌شان محروم شوند و اگر در حکومت سرپرست طالبان به دلیل اجرای وظیفه در نظام قبلی مجرم هستند، باید فرمان عفو عمومی درباره آنها نیز اجرا شود.

هم‌چنان قضات در این نامه از طالبان خواسته‌اند که آنان را به سر کارشان برگرداند و حقوقشان نیز پرداخت شود. این افراد از امنیت‌ خودشان نیز نگرانند.

در این نامه آمده است که طالبان باید با قاضیان کشور تعامل انسانی و اسلامی داشته باشند.

کارکنان دستگاه قضایی پیشین از جامعه جهانی نیز خواسته‌اند که در صورت عدم توجه طالبان، برای آنان کمک‌های بشردوستانه را فراهم کند.

پیش از این طالبان بارها اعلام کرده‌اند که کارمندان حکومت پیشین می‌توانند به وظایف‌شان ادامه دهند.

انتهای پیام

تگ