جدی 04, 1400 16:12 Asia/Kabul
  • حذف وزارت دولت در امور صلح و امور پارلمانی از ساختار کابینه طالبان

کابینه طالبان در نشستی تصمیم گرفت که وزارت دولت در امور صلح و امور پارلمانی از ساختار کابینه حذف شوند. همچنین کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات نیز لغو، اما کمیسیون مستقل حقوق بشر با اصلاح نام آن ابقا شود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، بر اساس یک نسخه از فیصله، کابینه‌ طالبان در نشست اخیرش به ریاست «محمد حسن آخند»، بر لغو و ابقای شماری از ادارات، وزارت‌ها و کمیسیون‌ها تاکید کرده است.

براساس تصمیم کابینه طالبان، وزارت‌های دولت در امور صلح و امور پارلمانی از ساختار کابینه حذف شده است.

طبق این فیصله، کمیسیون‌های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز لغو می شود اما کمیسیون مستقل حقوق بشر با «اصلاح نام آن» ابقا شده است.

کابینه‌ طالبان به ریاست عمومی اداره امور وظیفه سپرده است تا در همکاری با وزارت دارایی و دیگر ادارات ذیربط، در رابطه به تعیین سرنوشت کارمندان ادارات و کمیسیون‌های یادشده، پرداخت حقوق باقی‌مانده‌ آن‌ها و همچنین تثبیت و انتقال دارایی‌های منقول و غیرمنقول ادارات طی یک ماه آینده اقدام کنند.

نشست کابینه‌ طالبان تشکیل ضروری برای حفظ و مراقبت دبیرخانه های مجلس نمایندگان و مجلس سنا را نیز ابقا کرده و به ریاست عمومی اداره امور وظیفه سپرده است تا در همکاری با ارگان‌های ذیربط تشکیلات یادشده را طی دو هفته تثبیت و عملی کنند.

روزنامه اطلاعات روز نوشته که به ریاست عمومی اداره امور همچنین وظیفه سپرده شده است تا در همکاری با ادارات ذیربط، طرح اصلاح نام کمیسیون مستقل حقوق بشر را عملی کنند و برای تصویب به جلسه‌ آینده کابینه ارایه کنند.

در ادامه‌ فیصله‌های نشست کابینه‌ طالبان، کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی ابقا و اداره توسعه مناطق پایتخت در سطح معاونت به وزارت شهرسازی ادغام شده است.

انتهای پیام.

تگ