جدی 04, 1400 14:53 Asia/Kabul
  • طالبان توافق با قطر و ترکیه درباره فرودگاههای افغانستان را تکذیب کرد

مقام‌های طالبان گزارش‌های منتشر شده درباره توافق با قطر و ترکیه درباره مدیریت فرودگاههای‌ بین‌المللی در افغانستان‌ را تکذیب کردند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، مقام‌های گروه طالبان گزارش‌ها مبنی بر توافق با قطر و ترکیه در مورد مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور را تکذیب کردند.

اداره هوانوردی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز بحث‌ها در زمینه ارائه خدمات فنی به پنج میدان هوایی بین‌المللی افغانستان ادامه دارد و تاکنون هیچ توافقنامه‌ای امضا نشده است.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی پیشتر خبری را به نقل از منابع دیپلماتیک مبنی بر توافق اولیه آنکارا و دوحه با گروه طالبان درباره بهره‌برداری از فرودگاه «حامد کرزی» در کابل و چهار فرودگاه بین‌المللی دیگر در افغانستان منتشر کرد.

«امام الدین احمدی» سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان پیش از این در یک نشست خبری اعلام کرده بود که هیئت مشترک قطر و ترکیه برای بحث در مورد مدیریت فرودگاه‌های افغانستان وارد کابل شده و با مقامات طالبان رایزنی در این باره را آغاز کرده‌اند.

احمدی گفته بود: این تیم در مورد قرارداد مدیریت 5 فرودگاه افغانستان با تیم فنی وزارت ترانسپورت و هوانوردی نشست داشتند و نشست‌های دیگر نیز میان دو طرف برگزار خواهد شد تا براساس منافع عالی افغانستان با آن‌ها به یک تفاهم برسیم.

انتهای پیام

تگ