سرطان 15, 1401 14:33 Asia/Kabul
  • رهبر طالبان: در چارچوب تعامل خواستار مناسبات با همه کشورها از جمله آمریکا هستیم

رهبر طالبان در پیامی در آستانه عید قربان اعلام کرد که حکومت کنونی افغانستان در چارچوب تعامل و تعهدات متقابل خواستار مناسبات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی حسنه و قوی با همه کشورها از جمله آمریکا است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ملا هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان به مناسبت فرارسیدن عید قربان، در پیامی به کشورهای همسایه و جهان اطمینان داد که افغانستان به هیچکس اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک این کشور سایر کشورها را تهدید کند.

وی با اظهار اینکه حکومت طالبان در چارچوب تعامل و تعهدات متقابل خواستار مناسبات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی حسنه و قوی با همه کشورها از جمله آمریکا است، از دیگر کشورها نیز خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

ملاهبت الله در ادامه با اظهار اینکه حکومت کنونی افغانستان با هیچکس دشمنی ذاتی ندارد، افزود:  آغوش ما به روی هموطنان ما باز است و دوستی و دشمنی ما مبتنی بر اصول اسلامی است.

رهبر طالبان با اشاره به روند بازگشت برخی شخصیت‌های افغان به کشورشان به کمیسیون مربوطه دستور داد تا تعهدات را در قبال این افراد انجام دهند.

وی خطاب به مخالفان طالبان نیز گفت: دیگر ترویج فتنه و فساد و تلاش برای جنگ و ناامنی به نفع هیچکس نیست، بهتر است که از این چنین حرکات دست بکشند و زیر چتر حاکمیت نظام شرعی اسلامی به زندگی آرام برگردند.

ملاهبت الله با اشاره به بحران جاری افغانستان و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، تقویت اقتصاد، بازسازی و رفع مشکلات را «مسئولیت مشترک» حکومت و مردم افغانستان دانست.

وی تأکید کرد که حکومت طالبان نسبت به تأمین حقوق حقه مردم افغانستان متعهد است و در «چارچوب شریعت» در رابطه با تأمین حقوق زنان تلاش می‌کند.

انتهای پیام.